Gminny Zarząd Oświaty i Sportu w Pionkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bipgzoiw.gmina-pionki.pl
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 14.12.2011
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 19.02.2025
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 31.03.2025. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Gminny Zarząd Oświaty i Sportu w Pionkach w oparciu o listę kontrolną.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Alicja Olszewska- Kierownik GZOiS w Pionkach, mail: gzois@gmina-pionki.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 48 612-53-18 wew. 228 lub 665959501. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej do Gminnego Zarządu Oświaty i Sportu w Pionkach. Po wyczerpaniu wyżej wskazanej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna budynku
Dostępność wejścia
-
Gminny Zarząd Oświaty i Sportu w Pionkach mieści się na drugim piętrze w budynku Urzędu Gminy w Pionkach- dwukondygnacyjnym. Urząd Gminy położony jest z dala od ruchu ulicznego i jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Drzwi wejścia głównego otwierane są ręcznie, szerokie jednoskrzydłowe, co umożliwia swobodne wejście bądź wjechanie wózkiem inwalidzkim. Z boku budynku są dwa wyjścia awaryjne niedostępne dla interesantów.
-
Na holu przy wejściu dostępna jest informacja o rozkładzie pomieszczeń. Brak informacji dotykowo/głosowej. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika kancelarii znajdującej się po lewej stronie przy wejściu. Pracownik umożliwia osobie niepełnosprawnej pomoc w dotarciu do właściwej komórki lub referatu urzędu, istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia awaryjnego oraz pomoc pracowników.
-
Korytarze w Urzędzie są przestronne i umożliwiają swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnością ruchową (wózki, balkoniki, kule ortopedyczne) W ramach jednej kondygnacji budynku nie ma zmian poziomów. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów. Schody mają odpowiednią szerokość biegu i na całej długości posiadają poręcze. W budynku znajduje się winda przystosowana do osób niepełnosprawnych (sygnalizacja dźwiękowa o zamykaniu i otwieraniu drzwi). W windzie znajduje się przycisk kondygnacji "zero" jest dodatkowo wyróżniony kolorystycznie na zielono.
-
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem wejścia na teren urzędu z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
-
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Dostępność parkingu
Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność toalety
Toalety znajdują się na każdej kondygnacji, a toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Obsługa osób słabosłyszących
1. Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym. Osoba uprawniona do skorzystania
z pomocy tłumacza winna zgłosić w sekretariacie Urzędu chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie.
2. W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.