Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Przygotowanie i dostarczanie gorących posiłków dla dzieci i młodzieży do siedmiu placówek oświatowych na terenie gminy
Pionki w okresie od 02.01.2023 r. do 22.06.2023 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Zarząd Oświaty i Sportu w Pionkach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140802550
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zwycięstwa 6a
1.5.2.) Miejscowość: Pionki
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-670
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gzois@gmina-pionki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bipgzoiw.gmina-pionki.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu
terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i dostarczanie gorących posiłków dla dzieci i młodzieży do siedmiu placówek oświatowych na terenie gminy
Pionki w okresie od 02.01.2023 r. do 22.06.2023 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b8229561-76f6-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00485058
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00289325/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Przygotowanie i dostarczanie gorących posiłków dla dzieci i młodzieży do siedmiu placówek oświatowych na terenie
gminy Pionki w okresie od 02.01.2023 r. do 22.06.2023 r
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii
Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00485058/01 z dnia 2022-12-08
2022-12-08 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bipgzoiw.gmina-pionki.pl/strona-17-zamowienia_publiczne.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń
oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z
wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu prowadzona jest zgodnie z postanowieniami
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452). 2. Zamawiający nie przewiduje
sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w
SWZ.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: gzois@gmina-pionki.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP
ma dostęp do następujących
formularzy:
- „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz
Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych
budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27
kwietnia 2016r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej RODO, Zamawiający informuje, iż:
1. Administratorem danych osobowych jest Gminny Zarząd Oświaty i Wychowania, ul. Zwycięstwa 6A,26-670 Pionki.
2. W Gminnym Zarządzie Oświaty i Wychowania został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych –Martę Stachowicz, z którym kontakt
jest możliwy pod adresem korespondencyjnym Gminny Zarząd Oświaty i Wychowania, ul. Zwycięstwa 6A, 26-670 Pionki, pod
adresem e-mail: iod.gzoiw@gminapionki.
pl.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na administratorze) w związku z: obwiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych, rozporządzeniami
wykonawczymi do tejże ustawy oraz obowiązującymi przepisami archiwalnymi.
4. Dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim
zainteresowanym podmiotom i osobom (zwracającym się do nas w trybie dostępu do informacji publicznej) gdyż co do zasady
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne – z wyłączeniem szczególnych przypadków określonych w ustawie
Prawo zamówień publicznych. W przypadku podpisania z Państwem umowy Państwa dane (nazwa firmy) zostaną umieszczone w
Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Zamawiającego.
5. W niektórych sytuacjach administrator ma prawo przekazywać dane dalej (jeśli jest to konieczne) aby móc wykonywać usługi.
Przekazywanie danych nastąpi podmiotom przetwarzającym z którymi Zamawiający zawarł umowy w szczególności: - na
świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych
przez nas systemów informatycznych, - na korzystanie z serwerów poczty elektronicznej i jej archiwizacji (tzw. hosting poczty
elektronicznej). Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi
danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorcami danych może być także
firma (podmiot przetwarzający) z którą Zamawiający zawrze umowę na niszczenie dokumentów archiwalnych. Odbiorców
wymienionych powyżej obowiązuje klauzula poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych
osobowych. Ponadto odbiorcą danych mogą być
podmioty publiczne, które wykonują zadania na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz bank przez który Zamawiający
będzie przekazywać środki finansowe (w przypadku podpisania umowy z
Wykonawcą).
6. Dane po zrealizowaniu celu pierwotnego, dla którego zostały zebrane, o jakim była mowa wcześniej, będą przetwarzane dla celów
archiwalnych przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami archiwalnymi.
7. Przysługujące Wykonawcy uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00485058/01 z dnia 2022-12-08
2022-12-08 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
8. Wykonawcy mają:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wykonawcom nie przysługuje:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wykonawca ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że
przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.
Obowiązek podania przez danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w
przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GZOiS.26.4.2022.
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia stanowi świadczenie usług w formie cateringu pod wspólną nazwą „Przygotowanie i dostarczanie
gorących posiłków dla dzieci i młodzieży do siedmiu placówek oświatowych na terenie gminy Pionki w okresie od
02.01.2023 r. do 22.06.2023 r.” Zakres zamówienia obejmuje przygotowanie i dostarczenie 1 gorącego posiłku dziennie
(zupa lub danie mięsne) dla około 130 uczniów, w dni pracujące. Posiłki nie będą dostarczane w dni wolne od nauki, przerw
wakacyjnych i w dni innych przerw powodujących wstrzymanie zajęć stacjonarnych w szkołach np. przerw zarządzonych w
związku ze stanem epidemii COVID-19.
Wykaz placówek oświatowych, których dotyczy niniejszy przedmiot zamówienia:
1) Publiczna Szkoła Podstawowa Augustów - średnio 15 porcji dziennie,
2) Publiczna Szkoła Podstawowa Czarna - średnio 10 porcji dziennie,
3) Publiczna Szkoła Podstawowa Jaroszki – średnio 11 porcji dziennie,
4) Publiczna Szkoła Podstawowa Laski – średnio 19 porcji dziennie,
5) Publiczna Szkoła Podstawowa Sucha – średnio 15 porcji dziennie,
6) Zespół Szkolno – Przedszkolny w Jedlni - średnio 35 porcji dziennie,
7) Publiczny Zespół Szkół w Suskowoli - średnio 25 porcji dziennie,
4.2.6.) Główny kod CPV: 15894210-6 - Posiłki szkolne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zamawiający przewiduje możliwość wznowienia zamówienia polegającego na powtórzeniu tych samych dostaw na tych
samych zasadach w okresie od 05.09.2023 r. do 22.12.2023 r. Zamawiający uwzględnił całkowitą wartość wznowionego
zamówienia przy obliczaniu szacunkowej wartości zamówienia. Wznowienie nie wymaga zmiany umowy i zależy od decyzji
zamawiającego polegającej na przedłużeniu dostaw na kolejny okres zgodnie z zapisami wzoru umowy
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00485058/01 z dnia 2022-12-08
2022-12-08 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty
budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, na podstawie jednego kryterium – cena ofertowa brutto 100%.
Zgodnie z dyspozycją art. 246 ustawy Pzp, przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępny oraz posiada ustalone standardy
jakościowe – niniejsze stanowi upoważnienie do zastosowania ceny jako jednego kryterium
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek
kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający:
1) wpis do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie
produkcji posiłków od surowca do gotowej potrawy z możliwością ich transportu w ramach usług cateringowych w zakresie
produkcji posiłków, ich transportu (świadczenia usług cateringowych) na podstawie ustawy z dnia 25.08.2006 roku
o Bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2022 r. poz. 2132.),
2) certyfikat HACCP lub inny równoważny (np. wg Normy PN-EN ISO 22000 lub Certyfikat FSSC 22000), który został
wdrożony i jest aktualny na dzień składania ofert.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający żąda:
1) Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 z późn. zm.), z innym
wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 5 do SWZ.
2) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji –
wykonawca nie jest jednak zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych
i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Zamawiający żąda:
1) Certyfikatu HACCP lub inny równoważnego (np. wg Normy PN-EN ISO 22000 lub Certyfikat FSSC 22000), który został wdrożony i
jest aktualny na dzień składania ofert;
2) Aktualnej (obowiązującej) decyzji właściwego terenowo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzającej
spełnienie wymagań koniecznych do prowadzenia działalności w zakresie żywienia zbiorowego zgodnych z przepisami ustawy o
bezpieczeństwie żywności i żywienia;
3) Aktualnej (obowiązującej) decyzji właściwego terenowo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego zezwalającej na
przewóz posiłków dla potrzeb zbiorowego żywienia dzieci, w specjalistycznych termosach, gwarantujących utrzymanie odpowiedniej
temperatury oraz jakości przewożonych potraw;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00485058/01 z dnia 2022-12-08
2022-12-08 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - do oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla
pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed
podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przyjąć pisemne porozumienie wszystkich Wykonawców. W
tym celu przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie Zamawiający może żądać przedstawienia stosownej umowy
regulującej współpracę tych Wykonawców
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia są oni zobowiązani do łącznego
spełniania warunków udziału, za wyjątkiem warunku w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności
gospodarczej lub zawodowej, który to warunek muszą spełniać wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaką
część zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie zostało zawarte w treści formularza oferty (Załącznik
Nr 1 do SWZ)
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na
sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamiany umowy zostały określone w załączniku nr 3 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją
zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: miniPoral
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-19 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-17
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00485058/01 z dnia 2022-12-08
2022-12-08 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy